Jakožto občasný řidič osobního automobilu jsem čas od času proti mé vůli konfrontován lidmi, kteří mě chtějí pomáhat a chránit. Většinou si po setkání s nimi křečovitě setřu pot z čela a s předstíraným úsměvem se vydám kamkoli, kde jejich další výskyt nepředpokládám. Jak mě však zamrazí v zádech, když pak přijdu domů, otevřu internet abych se uvolnil na svém oblíbeném hřišťátku (progaming) a jen všude dokolečka čtu, že jdeme, zřejmě, všichni hrozně do háje a je tudíž potřeba, aby temná nebesa mocným trojzubcem proťal progamingový mesiáš, který následně dovede lid elektronický ke spáse ducha i těla.
Ne že by mi dobrovolná pomoc vadila. V dnešní době je to něco nevídaného a vlastně i obdivuhodného. Jen si tak trochu nejsem jist, co lidi vede k tomu, aby si neustále na něco stěžovali a vyhledávali pomoc spasitele. Dle mého názoru naopak progamingová scéna za poslední leta velice vyspěla a brzy se začne dostávat na úroveň srovnatelnou se západem. Třeba u nás nejsou megaturnaje se statisícovými prizemoney, nejsme zrovna milovníci konzolí a pokud znáte obličeje našich top hráčů, pak určitě ne z reklamních billboardů. Přesto si naše země vůbec nevede špatně. Uznávám, jednašvestkaři se nikdy moc nevytáhli. Zahraniční veteráni zřejmě vyloví z paměti pár zaprášených záznamů nadepsaných Necroraisers nebo nEophyte plus jednu moviečkovou akci od Dev1ho, ale žádnou obdivnou poznámku k nim nenajdou. Naopak, v takovém třetím Warcraftu jsme zemí poměrně proslulou, stejně jako v Trackmanii Nations, Day of Defeat Source, Defeat of the Ancients a zcela bezpochyby Counter Strike: Source a Call of Duty 2 a 4. Nevím, třeba všeobecná negativita vychází z jakýchsi národních asociací. Třeba vychází z neznalosti tematiky. Jsem však hluboce přesvědčen o tom, že ve většině hlavních her naše země patří, či přinejmenším v nedávné minulosti patřila, k naprosté elitě Evropy. Řeči o konci progamingu v Čechách proto pokládám za produkt věštění z lógru a ony hlasatele apokalypsy řadím na vedlejší kolej, hned vedle antiwindowsích, antitilinuxích a dalších uřvánků, kteří nadávají na cokoli, hlavně aby šli s davem a vypadali tak víc kůl. Třeba se pletu a jsem ten hloupější, ale snahu zapadnout bych přenechal těm, kteří nikam nezapadají a přemýšlel raději vlastní hlavou. Jedeme dál.
Každý alespoň trochu zběhlý řečník mi logicky okamžitě vpálí otázku: „A co webový projekty ty chytrej?“. Jedním hulvátským tahem přejedeme United Games, na jejichž obrození v plné palbě si počkáme ještě, pokud mé zdroje nelžou, do září. Věnujme se více ostatním velkým hráčům. Taková eSuba, milí zlatí, nedávno započala spolupráci s konzolovou komunitou, která, jak upřímně doufám, jednoho dne vyvrcholí v kompletní sloučení. Více lidí, více možností reklamy, více komerčního potenciálu kam se podíváš. Krom toho naplno rozjíždí anglickou část webu, která, mimo skutečnost, že na naši maličkatou zemičku upozorní, ukáže, že i my jsme moderní národ a pokud něco dokáží v Mousesports, ze všech stran obsypaní nevyčerpatelným kapitálem, my to tady skoro na zelené louce dokážeme taky a ještě líp. V potaz bychom měli brát i třeba v současnosti probíhající Frag Fest. Pokud se jej podaří konat pravidelně, otevře se cesta do světa týmům, které by jinde pravděpodobně o fous utřely nos a ze zápasu se odpájely s vědomím, že „ten jeden bod je fakt svině.“ Je to taková podaná ruka, která se neutrhne v rameni, když se pokusíte chňapnout ještě výše.
To nejlepší sem si nechal nakonec a dokonce této třešince vyčlenil samostatný odstavec. Grunex. V dostupných článcích se o něm dočteme v podstatě to, že jsou to super kluci a budou dělat turnaje. Mluvím v nadsázce, ale jejich důležitost je snad všem čtenářům zřejmá. V poslední době drtivou většinu lanek pořádají oni, investovali do naší poťouchlé zábavy velké množství peněz a nevypadají, že by s tím plánovali skončit. Dobře tomu tak. Navíc, když okouknete jména, zjistíte, že krom Algidy, jehož protřelost v moderátorství není zrovna tajemstvím, pracuje na tomto projektu například Jan Pořízka. To jest osoba šéfredaktorům i redaktorům herních portálů notoricky známá – bývalý Community manažer v Electronic Arts. Nevím co se z Grunexu ještě vyvrbí, ale malé to nebude. Samozřejmě, nenechávám vám nic jiného, než prostor ke spekulacím, ale zásadní idea mi snad vyšla.
Totiž, až Vám bude zase někdo tvrdit, že jde progaming do háje, dejte mu pěstí. Možná si ale budete muset vystát frontu.
Slovo úvodem
Tento blog bude výstupem TŠM skupiny 1.
Každý z Vás si vybere nějaké téma, které bude v průběhu semestru monitorovat a postupně k němu vytvoří 3 krátké příspěvky v rozsahu max. 500 slov.
Pokud jde o tvorbu digitálního portfolia, domluvili jsme se, že budeme používat aplikaci Google sites pro její jednoduchost a snadné napojení na ostatní aplikace Google. Strukturu nechám v zásadě na Vás, pouze trvám na osobním a profesním profilu - inspirace zde.
středa 6. ledna 2010
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat